Teaching Economics in 21st Century

Auteur(s)

Becker,William E.

Titel

Teaching Economics in 21st Century

Type bron

Wetenschappelijk artikel

Tijdschrift

Journal of Economic Perspectives

Jaar van Publicatie

2000

Jaargang (Volume)

14

Nummer (Issue)

1

Paginanummer

109

Trefwoorden

college-onderwijs, instructie, leren economisch denken, macro-economie, universitair onderwijs

AE of BE

Algemene economie

Uitgever

American Economic Association

ISSN/ISBN

08953309

Abstract

Het belangrijkste doel In economievakken op bachelorniveau in de V.S. is studenten als economen te leren denken. Maar zelfs op colleges opgeleide middelbare school docenten houden er ideeën op na die meer aansluiten op die van journalisten dan die van economen. Welke veranderingen in het economieonderwijs zijn er nodig in de colleges en universities om het gebruik en de waardering van economische analyses te bevorderen? Dit artikel biedt praktische antwoorden op die vraag. De auteur wil geen institutionele veranderingen adviseren maar richt zich op de vraag wat we doceren, hoe we dat doen en hoe we onderwijs evalueren op bachelorniveau.

Link naar publicatie: http://www.aeaweb.org/jep/index.php

No image

Het Landelijk Expertisecentrum Economie en Handel heeft als doel:
Het samenbrengen, bundelen en verspreiden van expertise in het Economie-onderwijs.
Blader door de bibliotheek