Using Writing Across the Curriculum in Economics

Auteur(s)

Cohen,Avi J.; Spencer,John

Titel

Using Writing Across the Curriculum in Economics: Is Taking the Plunge Worth It?

Type bron

Wetenschappelijk artikel

Tijdschrift

Journal of Economic Education

Jaar van Publicatie

1993

Jaargang (Volume)

24

Nummer (Issue)

3

Paginanummer

219-230

Trefwoorden

denkvaardigheden, geschiedenis van het economisch denken, schrijfvaardigheden

AE of BE

Algemene Economie

Uitgever

Taylor & Francis Ltd

ISSN/ISBN

00220485

Abstract

Dit artikel gaat over een aanpak om studenten te leren denken als economen. Op basis van een rapport van de American Economic Association wordt hiervoor de “writing across the curriculum“- aanpak gehanteerd. Dit houdt in dat studenten zich bekwamen in schrijven in de verschillende vakken die ze volgen, het gaat om de integratie van het onderwijzen van schrijfvaardigheden in andere vakken, waarbij er aandacht is voor het schrijfproces en niet alleen voor het product, en waarbij schrijven als een middel wordt gebruikt om het analytische vaardigheden te ontwikkelen. Het artikel beschrijft een samenwerking tussen een economiedocent en een docent die schrijfvaardigheid doceert in een “geschiedenis van het economisch denken-vak”. Door de aanpak is de kwaliteit van het denken, schrijven en argumenteren bij leerlingen verbeterd.

Website van het tijdschrift: http://www.tandf.co.uk/journals/titles/00220485.asp

No image

Het Landelijk Expertisecentrum Economie en Handel heeft als doel:
Het samenbrengen, bundelen en verspreiden van expertise in het Economie-onderwijs.
Blader door de bibliotheek