+31 (0)20 547 26 037

Measuring teacher efficacy for use in economic education

Auteur(s)

Hodgin,Robert F. ; Marchesini,Roberto

Titel

Measuring teacher efficacy for use in economic education

Type bron

Wetenschappelijk artikel

Tijdschrift

Journal of Economics and Economic Education Research

Jaar van Publicatie

2003

Jaargang (Volume)

4

Nummer (Issue)

3

Paginanummer

….

Trefwoorden

Onderwijskundig onderzoek, zelf-efficacy

AE of BE

Algemene Economie

Uitgever

The DreamCatchers Group, LLC

ISSN/ISBN

1533-3604

Abstract

In dit artikel wordt een instrument geïntroduceerd om een nieuwe, erkende en belangrijke dimensie van de effectiviteit van docenten economie te analyseren, namelijk de zelf-efficacy van docenten economie. Dit instrument, dat is gebaseerd op psychologische theorie, meet de mate waarin een docent gelooft dat hij of zij de prestaties van leerlingen kan beïnvloeden. Het is ingezet bij een groep docenten, zogenaamde K-12 docenten (K12 houdt in: de eerste 12 jaar onderwijs die leerlingen krijgen).

Link naar publicatie: http://www.alliedacademies.org/public/journals/JournalDetails.aspx?jid=4

Het Landelijk Expertisecentrum Economie en Handel heeft als doel:
Het samenbrengen, bundelen en verspreiden van expertise in het Economie-onderwijs.
Blader door de bibliotheek